مدیریت کش و استیکرها در تلگرام

در آخرین نسخه‌ی تلگرام (۳.۲.۲) که در تاریخ ۹ دسامبر منتشر شد، ۲ قابلیت کوچک اما کاربردی به آن اضافه شده است. جهت اطلاع درباره‌ی این ۲ قابلیت، این مطلب را بخوانید.

نکته : جهت مشاهده‌ی تغییرات ذکر شده در این مطلب ابتدا جدیدترین نسخه‌ی تلگرام را از لینک‌های زیر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید:

دانلود تلگرام برای اندروید  –  دانلود تلگرام برای iOS

 

مدیریت کش

بر خلاف بیش‌تر مسنجرها، تلگرام می‌تواند فضایی نزدیک به صفر را در فضای گوشی اشغال کند، حتی اگر در حال استفاده‌ی زیاد از آن باشید. وقتی شما دیتای تلگرام را از دستگاه خود پاک می‌کنید، تمام این فایل‌ها در فضای ابری تلگرام برای نیازهای بعدی ذخیره خواهد شد، بدون هیچ محدودیتی.

قابلیتی که در نسخه‌ی ۳.۲.۲ تلگرام اضافه شده است، باعث می‌شود تا هم سرعت کار با نرم‌افزار افزایش پیدا کند و هم فضایی که اشغال می‌کند به نحو چشمگیری کاهش یابد.

جهت حذف کش تلگرام خود به منوی تنظیمات تلگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Cache Settings را انتخاب کنید.

 

       

 

در این صفحه ۳ قسمت وجود دارد:

با استفاده از گزینه‌ی Keep Media شما قادر خواهید بود تا زمان نگهداری فایل‌های بلااستفاده‌ی تلگرامی خود را مشخص کنید. اگر شما به یک فایل تا زمانی مشخص مراجعه نکنید، آن فایل به صورت خودکار از کش تلگرام شما حذف خواهد شد. طبیعتاً زمانی که دوباره به آن قسمت مراجعه کنید، آن فایل از فضای ابری تلگرام دانلود خواهد شد.

با استفاده از گزینه‌ی Clear Cache شما می‌توانید کش فایل‌های تلگرامی خود را به تفکیک نوع فایل‌ها حذف کنید.

در گزینه‌ی Local Database شما می‌توانید متن پیام‌های قبلی خود را پاک کنید و در نتیجه دیتابیس محلی تلگرام را پاکسازی کنید.

در نسخه‌ی iOS شما قادر خواهید تا کش را بر اساس چت‌ها حذف کنید. در اندروید، فعلاً فقط در کانال‌ها و سوپرگروه‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید (فقط کافیست تا بر روی گفتگو نگه داشته و گزینه‌ی Delete from Cache را انتخاب کنید). این قابلیت‌ها به زودی در نسخه‌ی Windows Phone اضافه خواهند شد.

 

 

تغییر نحوه‌ی چینش پک‌های استیکر

در نسخه‌ی جدید تلگرام، شما می‌توانید پک‌های استیکری که از آن‌ها استفاده می‌کنید را به طور دلخواه در کنار هم و با چینش دلخواه قرار دهید. اگر این چینش را تغییر دهید، در دستگاه‌های دیگر شما نیز این چینش تغییر خواهد کرد. برای این کار به تنظیمات مراجعه کرده و گزینه‌ی Stickers را انتخاب کنید.

 

       

 

پ. ن. : تیم تلگرام ذکر کرده است که این آپدیت، آخرین آپدیت سال ۲۰۱۵ نیست. به زودی بروزرسانی‌های جدیدتری هم منتشر خواهد شد.


تاریخ ارسال
۱۹ / ۰۹ / ۱۳۹۴
دسته
Apple - iOS, آپدیت, اخبار, اندروید, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.