چطور از امنیت درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شویم ؟

تقریبا همه ما به انواع وبسایت و صفحات مخصوص خرید اینترنتی و درگاه های پرداخت اینترنتی یکبار مراجعه داشتیم. اما همیشه ترسی از این داشتیم که درگاه پرداخت جعلی باشه و ما اطلاعات ضروری و محرمانه حساب رو در اختیار افراد کلاهبردار و سودجو قرار بدیم. امروز بهتون راه هایی برای آزمایش درگاه ها ارایه میدیم تا با خیال راحت از درگاهی امن خرید کنید. با کلک آموز همراه باشید.

قبل از هر چیز باید از مکانیزم کارکرد این درگاه ها مطلع باشید. در ابتدا فرد کلاهبردار با خریداری یک هاست و دامنه و راه اندازی وب سایتی با شباهت بسیار به درگاه های رسمی سعی به فریب شما میکنه. هدف درگاه های جعلی دریافت اطلاعات مهم و محرمانه حساب شما مانند رمز دوم و CVV2 است.  عموما با ورود اطلاعات و تایید پرداخت به شما خطا خواهند داد. چون این سایت ها عملا به سرور بانک ها متصل نیستند و نمی توانند عملیات پرداخت را تکمیل کنند.. حال باید بدانید نشانه های جعلی بودن یک درگاه چیست.

درگاه جعلی ، آدرس جعلی

درگاه جعلی ملت

سایتجعلی ملت

تنها موردی که فعلا ( شکر خدا ) قابل جعل نیست آدرس درگاه هست که وظیفه شما بررسی با دقت هرچه تمام این آدرس هاست. این موصوع ربطی به مهارت فرد کلاهبردار ندارد . عملا هیچ دو وب سایتی نمی توانند دارای آدرس مشابه باشند. بعد از چک کردن عنوان آدرس باید بررسی کنید که درگاه حتما دارای https باشد. این عبارت یک پروتکل امنیتی هست.  قبل آدرس هر وب سایت و درگاهی ضامن اطلاعات شما و امنیت خود وب سایت می باشد.

یک وب سایت جعلی با مشخصات درگاه بانک ملت ( به نشانی وبسایت دقت کنید)

درگاه رسمی ملت

سایترسمی ملت

درگاه رسمی بانک ملت

نماد اعتماد الکترونیکی

این نماد شاید به نظر خیلی کاربران فقط یک عکس باشه. ولی برای آپلود این عکس روی قالب سایت ، مدیر اون سایت باید روندی رو طی کنه که از صحت  آدرس ، تلفن ، مشخصات و بخش پرداخت آنلاین اطمینان حاصل بشه. اگر از یک فروشگاه اینترنتی  در قالب وب سایت خرید میکنید حتما این نماد رو در پایین قالب پیدا کنید و بعد خرید کنید.

سر کلاهبردار ها کلاه بگذارید !

برخی سایت های جعلی پرداخت رو موفقیت آمیز اطلاع میدن. هرچند این اتفاق نخواهد افتاد . حتی در سایت هایی که ارور هم میدن اگر اطلاعاتی مثل شماره کارت رو اشتباه وارد کنید و ببینید به شما خطای اشتباه بودن اطلاعات رو نمیده میشه گفت جعلیه . البته باید از اتصال اینترنت اطمینان داشته باشید و از جعلی بودن خطای عدم اتصال به سرور مطمئن باشید .علت این موضوع دوباره برمیگرده به عدم دسترسی کلاهبردار به سرور بانک و نداشتن اطلاعات صحیح حساب و عدم توانایی در تشخیص صحت اصلاعات حساب بانکی.

آدرس درست سامانه های پرداخت بانکی رو بدونید!

سامانه پرداخت آنلاین بانک سامان :  https://sb24.com

سامانه پرداخت آنلاین بانک پاسارگاد : https://www.bpi.ir

سامانه پرداخت آنلاین بانک ملت : https://bankmellat.ir

 


تاریخ ارسال
۰۴ / ۰۵ / ۱۳۹۷
دسته
اطلاعیه, اینترنت, ترفندها, تلگرام, هک
نویسنده
خانبابایی محمد مهدی
درباره نویسنده

همیشه موفقیت ، دقیقا چند ثانیه بعد از ناامیدی ست . فقط باید تلاش کرد

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.