تماس صوتی امن، باکیفیت و دارای هوش مصنوعی در نسخه‌ی ۳.۱۸ تلگرام

آپدیت جدید تلگرام (۳.۱۸) در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۷ منتشر شد و قابلیتی مهم را در این نسخه شاهد هستیم. جهت اطلاع از این تغییرات، این مطلب را مطالعه کنید.

 

نکته: جهت مشاهده‌ی تغییرات ذکر شده در این مطلب ابتدا جدیدترین نسخه‌ی تلگرام را از لینک‌های زیر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید:

دانلود تلگرام برای اندروید  –  دانلود تلگرام برای iOS

 

 

در چند ماه اخیر، تلگرام در حال کار بر روی کیفیت، سرعت و امنیت تماس‌های صوتی بوده است. بالأخره در آپدیت جدید تلگرام، شاهد تماس صوتی در غرب اروپا هستیم. به‌زودی این قابلیت در تمام جهان اضافه می‌شود.

رابط کاربری تماس صوتی بسیار ساده است و شما از همه جا به آن دسترسی خواهید داشت.

 

 

امن

تماس‌های صوتی تلگرام از دو تکنولوژی time-tested و end-to-end encryption چت‌های محرمانه‌ی تلگرام بهره می‌برند. کد تأییدیه در سال ۲۰۱۳ برای جلوگیری از حملات man-in-the-middle به تلگرام اضافه شد، اما برای تماس‌های صوتی، این مورد محیط ساده‌تری دارد.

تلگرام برای تماس‌های صوتی خود مکانیسم رمزنگاری خود را بهبود داده است. برای این که مطمئن شوید تماس شما ۱۰۰٪ امن است، کافی است تا Emoji های خود را با فردی که در حال صحبت با او هستید مقایسه کنید. از این پس کدهای طولانی یا تصاویر پیچیده وجود نخواهند داشت.

 

 

فوق‌العاده سریع

هر زمان که امکان داشته باشد، تماس‌های شما توسط ارتباط peer-to-peer connection برقرار می‌شوند. همچنین از بهترین کدک‌های صوتی برای داشتن بهترین کیفیت و کم‌ترین حجم ممکن در تماس‌های شما استفاده می‌شود.

اگر کانکشن peer-to-peer قابل برقراری نباشد، تلگرام شما را به نزدیک‌ترین سرور متصل کرده و توسط آن تماس را با فرد موردنظر شما برقرار می‌کند. برخلاف نرم‌افزارهای دیگر، تلگرام زیربنایی گسترده در تمام جهان ایجاد کرده که در حال حاضر از آن برای انتقال پیام‌ها استفاده می‌کند. از این پس این سرورها جهت برقراری تماس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

دارای هوض مصنوعی

هر بار که شما تماسی با فرد موردنظر خود در تلگرام برقرار می‌کنید، شبکه‌ای از فیدبک شما و دستگاه شما می‌آموزد. طبیعتاً این شبکه به محتوای تماس شما دسترسی نخواهد داشت و صرفاً اطلاعاتی نظیر سرعت اینترنت، زمان پینگ درصد ازدست‌دادن پاکِت‌ها و … را بررسی می‌کند. این دستگاه پارامترهای زیادی را بر اساس این ورودی بهینه‌سازی می‌کند که باعث بهبود کیفیت تماس‌های بعدی در این شبکه خواهد شد.

این پارامترها حتی می‌توانند هنگام تغییر شبکه‌ی اینترنت شما حین تماس تغییر کنند. تلگرام زمانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید، کیفیت صدایی عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد و زمانی که در حال استفاده از اینترنت ضعیف هستید، از دیتای کم‌تری استفاده می‌کند.

کیفیت تماس‌های تلگرام به مرور زمان توسط دستگاه خودآموز پیشرفته‌ی تلگرام بهبود می‌یابد.

 

 

کنترل کامل

در تلگرام، شما می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی اجازه‌ی برقراری تماس با شما را دارند و چه افرادی نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. حتی شما می‌توانید تماس صوتی را به طور کلی غیرفعال کنید تا هیچ کس نتواند با شما تماس داشته باشد.

 

 

به صورت پیش‌فرض، تماس‌های صوتی تلگرام کم‌حجم هستند و بسته به سرعت اینترنت شما تغییر می‌کنند، اما اگر می‌خواهید ۲۵ تا ۳۰ درصد دیتای کم‌تری توسط تماس‌های صوتی مصرف شود، می‌توانید گزینه‌ی Use Less Data را در بخش Data and Storage تنظیمات تلگرام فعال کنید.

 

بدون کالری

تلگرام قدرتمندترین پلتفرم پیام‌رسانی است، همچنین کار با آن بسیار ساده است. به همین خاطر، تلگرام صفحات شما را با گزینه‌های اضافی پر نمی‌کند.

زمانی که اقدام به برقراری تماس می‌کنید، تلگرام مخصوص iOS پیشنهاد افزودن تب جدید تماس‌ها در صفحه‌ی اصلی برنامه را به شما می‌دهد. همچنین شما می‌توانید تب تماس‌ها را در بخش تماس‌های اخیر موجود در تنظیمات نرم‌افزار فعال کنید. در اندروید، تب تماس‌ها با کشیدن صفحه‌ی اصلی به سمت چپ قابل دسترسی است.

برقراری تماس بسیار ساده است، حتی اگر هیچ وقت تب تماس‌ها را باز نکرده باشید. زمانی که تماس صوتی به کشور شما اضافه شود، آیکن برقراری تماس در کنار صفحات پروفایل قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در اندروید گزینه‌ی برقراری تماس داخل منوی ‘…’ قابل دسترسی است.

 

 

یک مورد بیش‌تر

برای افرادی که از تماس صوتی استفاده نمی‌کنند، نسخه‌ی ۳.۱۸ تلگرام قابلیتی دیگر را اضافه کرده است. در این نسخه، شما می‌توانید کنترل مستقیم بر روی کیفیت ویدیوهای ارسالی خود داشته باشید. شما می‌توانید درجه‌ی کیفیت ویدیو را هنگام ارسال آن انتخاب نمایید. حتی شما می‌توانید پیش‌نمایش ویدیو با کیفیت موردنظر را پیش از ارسال مشاهده کنید!

 

نرم‌افزار انتخاب شما در کیفیت ویدیو را به خاطر سپرده و در ارسال‌های بعدی، به صورت پیش‌فرض از انتخاب قبلی استفاده می‌کند.

پ.ن: آپدیت‌های بیش‌تری در راه است!

منبع: وبلاگ رسمی تلگرام


تاریخ ارسال
۱۰ / ۰۱ / ۱۳۹۶
دسته
آپدیت, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.