ویرایش پیام‌ها و منشن جدید در نسخه‌ی ۳.۹ تلگرام

آخرین نسخه‌ی تلگرام (۳.۹) در تاریخ ۱۶ می ۲۰۱۶ منتشر شد و تغییرات خوبی را در این نسخه شاهد هستیم. جهت اطلاع از این تغییرات این مطلب را مطالعه کنید.

 

نکته: جهت مشاهده‌ی تغییرات ذکر شده در این مطلب ابتدا جدیدترین نسخه‌ی تلگرام را از لینک‌های زیر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید:

دانلود تلگرام برای اندروید  –  دانلود تلگرام برای iOS

 

ویرایش پیام‌ها

با غلط‌های املایی خداحافظی کنید! از این پس، شما می‌توانید پیام‌های خود را پس از ارسال ویرایش کنید. این قابلیت در تمامی گفت‌وگوها کار می‌کند.

 

 

کافیست تا بر روی پیام نگه داشته و گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید. اگر از نسخه‌ی دسکتاپ استفاده می‌کنید، بر روی دکمه‌ی فلش به سمت بالا کلیک کنید تا بتوانید آخرین پیام خود را ویرایش کنید. یک لیبل deited در زیر پیام‌های ویرایش شده نمایان خواهد شد تا طرف مقابل شما بفهمد که پیام خود را جایگزین کرده‌اید.

منشن جدید

منشن کردن افراد در گروه‌ها روشی کاربردی برای اعلام پیامی مهم به افرادی خاص است. با این کار، یک اعلان به دستگاه طرف مقابل می‌رود، حتی اگر گروه را Mute کرده باشد. از این پس، شما می‌توانید هر فردی را در گروه‌ها منشن کنید – حتی اگر نان کاربری نداشته باشد. تنها کافیست تا @ را تایپ کرده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید. به همین سادگی!

 

 

لیست افراد

با استفاده از لیست جدید افراد در زمان جست‌وجو، از این پس شما می‌توانید راحت‌تر به گفت‌وگوهای اخیر خود دست پیدا کنید.

ضمیمه‌ی ربات‌ها

تیم تلگرام دسترسی شما به ربات‌های درون‌برنامه‌ای مورد علاقه‌ی تان را آسان‌تر کرده است. تنها کافیست تا بر روی دکمه‌ی Attachment کلیک کنید. هرچه بیش‌تر از رباتی خاص استفاده کنید، در لیست از بقیه‌ی ربات‌های درون‌برنامه‌ای بالاتر می‌آید!

قاعدتاً شما زمانی این ربات‌های درون‌برنامه‌ای را خواهید دید که حداقل یک بار از آن‌ها استفاده کرده باشید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ربات‌های @youtube ،@gif یا @imdb را امتحان کنید.

بهبودهای ظاهری

در نسخه‌ی جدید تلگرام، دکمه‌ی به‌اشتراک‌گذاری سریع مطالب به پیام‌های فوروارد شده از ربات‌ها، کانال‌ها و گروه‌های عمومی اضافه شده است. همچنین اعلان‌های مربوط به استیکرها به صورت Emoji مرتبط با آن استیکر نمایش داده می‌شوند.

 

 

در نسخه‌ی iOS تلگرام، مکانی  از صفحه‌ی گفت‌وگو که شما در حال مشاهده‌ی آن بودید ذخیره می‌شود، پس اگر به گفت‌وگویی دیگر بروید و به همان صفحه‌ی اول برگردید، صفحه در جایی باز می‌شود که شما در حال مشاهده‌ی آن بودید. همچنین اگر به بالای صفحه‌ی گفت‌وگو بروید، دکمه‌ی بازگشت به پایین صفحه همراه با شمارنده‌ی پیام‌های خوانده نشده نمایان می‌شود.

 

دوربین لحظه‌ای

هنگام عکس‌برداری، حتی یک صدم ثانیه هم می‌تواند تفاوتی بین گرفتن یک لحظه‌ی عالی یا از دست دادن آن ایجاد کند. کاربران iOS از این پس می‌توانند با نگه داشتن دکمه‌ی ضمیمه سریعاً به دوربین خود دسترسی پیدا کنند.

این قابلیت به صورت پیش‌فرض در حالت سلفی با فلاش روشن قرار دارد، اما می‌توانید آن را تغییر دهید.

با این بروزرسانی، فیلمبرداری توسط دوربین استاندارد نیز آسان‌تر شده است؛ بر روی دکمه‌ی بزرگ نگه دارید تا فیلمبرداری آغاز شود. فیلم‌هایی که شما درون برنامه ضبط می‌کنید در دستگاه شما با کیفیت Full HD ذخیره خواهند شد.

تاچ‌های سه بعدی

از این پس شما می‌توانید با استفاده از تاچ سه بعدی پیش‌نمایش تصاویر و فیلم‌ها را در هر جا مشاهده کنید، مانند منوی ضمیمه‌ی فایل، تاریخچه‌ی پیام‌ها و بخش رسانه‌های به اشتراک گذاشته شده. این قابلیت برای تصاویر پروفایل نیز کار می‌کند: دیگر نیازی نیست برای مشاهده‌ی تصویر پروفایل در سایز بزرگ افراد به بخش Chat info مراجعه کنید.

در این نسخه همچنین Uber و Citymapper به عنوان گزینه‌های باز کردن موقعیت اضافه شده اند.

موفق باشید!


تاریخ ارسال
۲۷ / ۰۲ / ۱۳۹۵
دسته
آپدیت, اخبار, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.