مدیریت تصاویر GIF و استفاده از ربات‌های درون‌برنامه‌ای در تلگرام

در آخرین نسخه‌ی تلگرام، یعنی ۳.۴.۰، دو قابلیت کاربردی اضافه شده است. جهت اطلاع از این قابلیت‌ها این مطلب را تا آخر دنبال کنید.

انقلاب GIF

این قابلیت سورپرایزی است برای علاقه‌مندان به تصاویر GIF! از این پس شما می‌توانید تصاویر GIF را با سرعت ۲۰ برابر از قبل دریافت و ارسال کنید. علت این افزایش سرعت، انکود شدن تصاویر GIF در تلگرام به mpeg4 است که بدون کاهش کیفیت تصویر، ۹۵٪ حجم کم‌تری را اشغال می‌کند.

تلگرام یک بهینه‌سازی در این قسمت انجام داده است که شما می‌توانید تعداد زیادی از تصاویر GIF را همزمان و بدون افت سرعت مشاهده کنید! تصاویر GIF از این پس به صورت اتوماتیک پخش می‌شوند، پس دیگر نیازی به پخش دستی تک‌تک این تصاویر ندارید (اگر این قابلیت را نمی‌پسندید، می‌توانید از تنظیمات برنامه این قابلیت را غیرفعال کنید).

 

ارسال تصاویر GIF

تلگرام جهت آسان‌تر کردن کار با تصاویر GIF، یک تب جدا برای این تصاویر در قسمت استیکرها ایجاد کرده است. کافیست تا بر روی تصویری که می‌خواهید کلیک کرده (در iOS نگه داشته شود) و گزینه‌ی ‘Save’ را انتخاب کنید. سپس می‌توانید با یک کلیک ساده آن‌ها را به هر گفت‌وگویی که می‌خواهید ارسال کنید.

 

 

کاربران iOS از این پس می‌توانند تصاویر GIF خود را از گالری با استفاده از منوی پیوست بازطراحی شده ارسال نمایند.

 

 

ربات‌های درون‌برنامه‌ای

ربات‌های تلگرام به یک بخش اساسی از استفاده‌ی کاربران از تلگرام تبدیل شده است، اما ارتباط با آن‌ها همیشه راحت نیست؛ شما باید در گفت‌وگوهایی جداگانه از آن‌ها استفاده کنید. در این نسخه از تلگرام کار با این موارد آسان‌تر شده است.

با استفاده از قابلیت جدید درون‌برنامه‌ای، ربات‌ها ‘حاضر در همه جا’ و به ابزاری در همه‌ی چت‌ها تبدیل شده‌اند. ربات‌های درون‌برنامه‌ای امور شما را بسیار آسان‌تر می‌کنند، مانند جست‌وجوی تصاویر GIF، جست‌وجوی مقاله در ویکی‌پدیا، فیلم‌های یوتیوب و …

چگونه از این قابلیت استفاده کنیم؟

تیم تلگرام تعدادی از ربات‌های درون‌برنامه‌ای را تهیه کرده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید :

@gif – جست‌وجو میان تصاویر GIF

@vid − جست‌وجو میان ویدیوهای یوتیوب

@pic − جست‌وجو میان تصاویر

@bing − جست‌وجو میان تصاویر (با استفاده از موتور جستجوگر Bing)

@wiki − جست‌وجو میان مقالات ویکی‌پدیا

@imdb − جست‌وجو میان اطلاعات فیلم‌ها در IMDB

@bold − ارسال متن با حالات مختلف (Bold یا Italic)

کافیست در هر گفت‌وگویی که هستید، یکی از این نام کاربری‌ها را تایپ کرده و در ادامه‌ی آن کلیدواژه‌ی مورد نظر خود را بنویسید تا مطالب مرتبط به شما نمایش داده شوند.

     

پس از نمایش نتایج، کافیست تا بر روی یکی از آن‌ها کلیک کنید تا به سادگی ارسال شود. با این روش شما می‌توانید بسیاری از مطالب ربات‌ها را بدون هیچ زحمتی ارسال کنید. ربات‌های درون‌برنامه‌ای به هیچ یک از پیام‌های شما دسترسی ندارند و فقط به چیزی که بعد از نام کاربری آن‌ها در فضای تایپ کردن می‌نویسید دسترسی دارند؛ پس کاملاً امن هستند!

      

بالای مطالبی که با استفاده از این ربات‌ها ارسال می‌کنید، متنی به شکل ‘via @username’ وجود دارد؛ اگر بر روی آن کلیک کنید، می‌توانید درخواستی دیگر از ربات ربات بکنید. همچنین با تایپ کردن @، لیست این ربات‌ها به شما نمایش داده خواهد شد.

بُعدی دیگر در ربات‌ها

مانند بسیاری چیزهای دیگر از قابلیت‌های تلگرام، قابلیت درون‌برنامه‌ای نیز به صورت آزاد برای توسعه کنندگان وجود دارد. اگر شما یک توسعه دهنده هستید، شروع کار با قابلیت درون‌برنامه‌ای را ببینید و جهت اطلاع از آخرین اخبار API در کانال @BotNews عضو شوید.

توجه : تیم بات‌ساز در حال اضافه کردن قابلیت درون‌برنامه‌ای به ربات‌ها است. این کار نیازمند دیتابیس است. اگر شما در هر زمینه‌ای دیتابیس دارید (برای مثال، دیکشنری)، می‌توانید آن را از طریق فرم تماس با ما ارسال کنید تا پس از بررسی به سیستم اضافه شود.


تاریخ ارسال
۱۶ / ۱۰ / ۱۳۹۴
دسته
آپدیت, اخبار, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
  1. رشید گفت:

    بات ساز توی این قسمت کاری میکنه آیا؟
    الان من درون خطی رباتم رو فعال کردم
    ولی اینکه بشه عکس های مرتبط و یا ویدئو های مرتبط رو نشون بده
    چطور میشه کار کرد؟

  2. محمد گفت:

    سلام
    یه سری متن هایی من در تلگرام دیدم که به صورت لینک هست ینی متن مثلا فارسی یا انگلیسیه و لینکه
    ممنون میشم اگر روش ساختشو بذارید
    در ضمن لینک توضیحاتش توی سایت تلگرام رو هم دارم اما هر چی خوندم سر در نیاوردم

دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.