تجربه بازی با VR ، تلخ یا شیرین ؟

در سال‌های اخیر بازی های رایانه‌ای بطور کلی دستخوش تغییرات و پیشرفت فراوانی بوده. به لطف رشد سریع انواع نرم‌افزار و سخت‌افزار.شاهد ورود عینک واقعیت مجازی به عرصه بازی بودیم. اما واقعا این عینک در حال حاضر چقدر کارایی و ارزش خرید دارد ؟ بازی کردن با این عینک چقدر جذاب است ؟ چه بازی‌هایی برای VR موجودند ؟ مهم تر از همه بازدهی سخت افزاری درصورت استفاده از VR چقدر خواهد بود؟

VR

VR

عوارض VR روی بدن

جدا از تمام امواج و خطرات که همه وسایل الکترونیک دارند. این دستگاه برای برخی موجب سردرد است. علت اصلی سردرد ایجاد ناهماهنگی بین عملکرد گوش و چشم است. گوش علاوه بر شنیدن وظیفه حفظ تعادل بدن را نیز دارد. این موضوع به لطف مایعی در گوش و تاثیر جاذبه روی آن میسر می‌شود. پس بدن حرکت می‌کند. به طبع مایع گوش هم. چشم هم این‌ها را می‌بیند.حال چه خواهد شد اگر یکی از این اتفاقات نیفتد؟ بدن گیج می‌شود. برای برخی سردرد ایجاد می‌شود.چون چشم حرکت را می‌بیند.اما گوش احساسش نمی‌کند. شبیه ماشین سواری. (اما کمی متفاوت چون آن جا حرکت محسوس است. اما بدن حرکتی ندارد.فقط مایع گوش حرکت می‌کند. به همین دلیل برخی نمی‌توانند در ماشین درحال حرکت بخوابند.).

تجربه بازی با VR

خوشبختانه مشکل سردرد برای خودم پیش نیامد.(بدانید و آگاه باشید که توی ماشین هم تخت می‌خوابم 😊 ).اما جدا از این مسائل بازی جالب و در عین حال ناقص بود. نقص های گرافیکی.بازی های محدود. عدم حرکت فیزیکی در بازی گویا است که هنوز برای VR کمی زود است تا کنسولی مستقل یا حتی ابزار بازی باشد. فعلا فقط شما را از تکان دادن ماوس بی نیاز می‌کند.

نقص در گرافیک

در عین پیشرفت های فراوان ، کارت‌های گرافیک هنوز کشش Render کردن تصویر بازی با VR را به خوبی حالت عادی ندارند.چون بازی دوبار و با زاویه های دید مختلف Render می‌شود. پس حدودا کیفیت بصری بازی هنگام استفاده از VR نصف می‌شود.

محدودیت در انتخاب بازی

HTC VIVE یا PlayStation VR هر دو قیمتی بیش از یک کنسول یا حتی لپ‌تاپ را دارند. پس انتظار می‌رود بتوان با آن‌ها طیف وسیعی از باری را تجربه کرد. اما چنین نیست. انتخاب بسیار محدود است.

جمعا نظر خودم این است که باید صبر کرد تا این فناوری کمی پخته تر ، کامل تر و قوی تر شود. با وجود جدیدالورود بودن آن به عرصه بازی جای خود را به خوبی میان کاربران باز کرده .میشد حداقل کاری کرد بدون سیم بازی کرد . باید منتظر ماند تا چیزهای تازه تری دید.


تاریخ ارسال
۰۳ / ۰۹ / ۱۳۹۶
دسته
بازی آموز, سخت افزار, ویندوز
نویسنده
خانبابایی محمد مهدی
درباره نویسنده

همیشه موفقیت ، دقیقا چند ثانیه بعد از ناامیدی ست . فقط باید تلاش کرد

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.