به‌روزرسانی نرم‌افزارها، اینترنت را برای تمامی افراد امن‌تر می‌کند

شاید برای پز دادن به کار نیاید، اما به‌روز نگه داشتن نرم‌افزارها بخش مهمی از امنیت دیجیتال است. این مورد از شما محافظت کرده و اینترنت را برای همه کمی امن‌تر می‌کند. به‌روزرسانی نرم‌افزارها از انجام تاکتیک‌های معمول هکرها جهت استفاده از سیستم شما برای حمله به دیگران جلوگیری می‌کند.

 

در حقیقت، عیب‌هایی در اکثر قسمت‌های یک نرم‌افزار وجود دارند. توسعه‌ی نرم‌افزارها همیشه با مشکلاتی همراه بوده است و هکرها می‌توانند این مشکلات را پیدا کرده و حتی آن‌ها را برطرف کنند. کمپانی‌های بزرگ، افرادی را جهت تلاش برای هک کردن نرم‌افزارهایشان استخدام می‌کنند. در نتیجه، مشکلاتی که هکرها می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند را زودتر از آن‌ها برطرف می‌کنند.

 

چند وقت پیش، اپل به‌روزرسانی‌های ضروری را برای سیستم‌عامل‌های iOS و دسکتاپ خود منتشر کرد تا از تبدیل دستگاه کاربر به یک ابزار جاسوسی توسط هکرها جلوگیری کند. این اکسپلویت به عنوان پیچیده‌ترین ابزار جاسوسی شناخته شد و هکر با استفاده از آن می‌توانست پیام‌های تمامی دستگاه‌های کاربر را خوانده و کنترل آن‌ها را در دست بگیرد. این مورد زمانی وحشتناک می‌شود که هکر می‌تواند اطلاعات حساب بانکی کاربر را نیز ببیند.

 

سه راهی که افراد حرفه‌ای توسط آن‌ها خود را در امان نگه می‌دارند شامل به‌روزرسانی منظم نرم‌افزارها، فعال کردن تأییدیه‌های دو مرحله‌ای و استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پسورد است. خوشبختانه، به‌روزرسانی نرم‌افزارها جدیداً آسان‌تر شده است و با انجام کارهای زیر می‌توانید خود را در امان نگه دارید:

  • به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزارها را در تمامی دستگاه‌هایتان فعال کنید.
  • اگر از ضدویروس استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به‌روز است.
  • اگر وقت می‌کنید، هر یک یا دو هفته یک‌بار نسخه‌ی جدید نرم‌افزارها را به صورت دستی چک کنید.

 

دو مورد قابل ذکر است. اول از همه، اکثر نرم‌افزارها هنگام اجرا شما را از انتشار نسخه‌ی جدید با خبر می‌سازند. اگر ایمیلی با محتوای «بر روی این گزینه کلیک کنید تا نرم‌افزار شما به‌روزرسانی شود» دریافت کردید، به سایت اصلی سازنده‌ی نرم‌افزار مراجعه کنید و لیست آخرین به‌روزرسانی‌ها را ببینید تا شک شما برطرف شود.

 

دومین مورد، برخی از به‌روزرسانی‌ها ممکن است شامل رفع ایرادات امنیتی نشوند و شما نیز وقت به‌روز کردن آن را نداشته باشید؛ اما در کل، به‌روزرسانی نرم‌افزارها را به یک عادت تبدیل کنید. هنگام به‌روز شدن یک نرم‌افزار، لیست تغییرات آن را می‌توانید ببینید. بنا بر شامل بودن موارد امنیتی، آن‌ها را در یک صف قرار دهید.

 

موفق باشید!


تاریخ ارسال
۲۴ / ۰۷ / ۱۳۹۵
دسته
اینترنت, هک
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.