پین کردن چت‌ها و IFTTT در نسخه‌ی ۳.۱۵ تلگرام

آپدیت جدید تلگرام (۳.۱۵)، ۷ دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و امکانات جالبی را در این نسخه شاهد هستیم. جهت اطلاع از این تغییرات، این مطلب را مطالعه کنید.

نکته: جهت مشاهده‌ی تغییرات ذکر شده در این مطلب ابتدا جدیدترین نسخه‌ی تلگرام را از لینک‌های زیر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید:

دانلود تلگرام برای اندروید  –  دانلود تلگرام برای iOS

 

 

پین کردن چت‌ها

اگر شما زیاد از تلگرام استفاده می‌کنید، قطعاً چت‌های زیادی در آن خواهید داشت. اما وقتی پیام‌های مهمی در تلگرام دریافت می‌کنید، چت‌های دیگر هیچ اهمیتی برای شما نخواهند داشت. در نسخه‌ی ۳.۱۵ تلگرام این امکان اضافه شده است تا چت‌های مهم خود را در بالای لیست چت‌ها پین کنید.

همچنین این قابلیت برای تیم‌هایی که مدیریت کارشان توسط تلگرام است بسیار ارزشمند می‌باشد. پین کردن چت‌ها باعث جداسازی چت‌های کاری و مهم از چت‌های دیگر می‌شود.

 

 

برای پین کردن چت، بر روی چت نگه دارید (در iOS به سمت چپ بکشید) و گزینه‌ی Pin را انتخاب کنید. به همین سادگی! شما می‌توانید ۵ چت و ۵ چت محرمانه را پین کنید.

 

IFTTT

از این پس، شما می‌توانید با استفاده از IFTTT، حساب تلگرام خود را به بیش از ۳۶۰ سرویس دیگر متصل کنید. این قابلیت با تمامی شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … سازگار است.

تلگرام اولین پیام‌رسانی است که سازگاری کامل با IFTTT دارد. بر خلاف دیگر سرویس‌ها، تلگرام اجازه‌ی تعاملات دوطرفه را می‌دهد: شما می‌توانید سرویس‌های دیگر خود را توسط تلگرام کنترل کنید یا اعلانات و محتوای سرویس‌های دیگر را دریافت کنید.

شما می‌توانید ربات @IFTTT را به گروه‌های خود دعوت کنید تا با بقیه‌ی اعضا به سرویس‌های مختلف متصل شوید.

 

          

 

برای شروع، به ربات @IFTTT مراجعه کنید. سپس، چند سرویس را فعال کنید یا سرویس موردنظر خود را بسازید. IFTTT بیش از ۳۶۰ سرویس را پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید سرویس‌های بی‌شماری را ایجاد کنید‌. نمونه‌هایی از این سرویس‌ها:

  • دریافت پیام در تلگرام هنگام دریافت ایمیل
  • ارسال توییت به تلگرام هنگام منشن شدن در توییتر
  • ارسال تصویر به تلگرام هنگام گذاشتن تصویر در اینستاگرام
  • به‌اشتراک‌گذاری مسیرهای افزوده شده به Spotify در تلگرام
  • توییت کردن پست‌های جدید کانالتان
  • تغییر رنگ چراغ اعلانات

جهت مشاهده‌ی فهرست کامل قابلیت‌های موجود برای تلگرام، به سایت IFTTT مراجعه کنید.

 

بهبود تلگرام اندروید، قسمت ۲

در نسخه‌ی جدید تلگرام، نسخه‌ی اندرویدی باز هم بهتر شده است. چرخش و Crop کردن تصویر، پخش‌کننده‌ی جدید یوتیوب با قابلیت تصویر در تصویر و فوروارد کردن پیام‌ها و رسانه‌ها به چت‌های محرمانه، قابلیت‌های جدید نسخه‌ی اندرویدی تلگرام هستند.

۱. شما می‌توانید جهت تصاویر را بر حسب درجه تغییر دهید.

 

 

۲. آیا می‌خواهید هنگام تماشای ویدیویی در یوتیوب به گفت‌وگو بپردازید؟ در پخش‌کننده‌ی ویدیو آیکن Picture-In-Picture را انتخاب کنید. سایز ویدیو کوچک شده و می‌توانید آن را در صفحه حرکت دهید. ویدیو با چرخش صفحه‌ی گوشی در حالت FullScreen قرار خواهد گرفت.

 

 

۳. چت‌های محرمانه امن‌ترین روش برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات است، و در این روش شما نمی‌توانید چیزی را فوروارد کنید. اگرچه، مهم نیست که شما اطلاعاتی را از چت‌های دیگر به آن‌ها فوروارد کنید. در نسخه‌ی جدید تلگرام، شما می‌توانید پیام‌ها و رسانه‌ها را از چت‌ها و کانال‌ها به چت‌های محرمانه فوروارد کنید.

پ.ن.: تلگرام ذکر کرده که آپدیت‌های بیش‌تری در ماه دسامبر در راه است!


تاریخ ارسال
۱۸ / ۰۹ / ۱۳۹۵
دسته
آپدیت, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.