پیش‌نویس پیام‌ها در نسخه‌ی ۳.۱۰ تلگرام

آپدیت جدید تلگرام (۳.۱۰) امروز، ۱۵ ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد و تغییرات جالبی را در این نسخه شاهد هستیم. جهت اطلاع از این تغییرات این مطلب را مطالعه کنید.

 

نکته: جهت مشاهده‌ی تغییرات ذکر شده در این مطلب ابتدا جدیدترین نسخه‌ی تلگرام را از لینک‌های زیر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید:

دانلود تلگرام برای اندروید  –  دانلود تلگرام برای iOS

 

پیش‌نویس پیام‌ها

تلگرام برای انجام کارهای اداری توسط اکثر کاربرانش جایگزین ایمیل شده است. اما در یک مسنجر، بسیاری از مردم به خاطر جلب توجه شما رقابت می‌کنند. بعضی مواقع کار تمام نشده‌ی شما را که ارسال پیامی مهم است قطع می‌کنند و شما به کل آن کار را فراموش می‌کنید. در نسخه‌ی جدید تلگرام، این مشکلی برطرف شده است.

در نسخه‌ی جدید تلگرام پیام‌های ناتمام به وضوح در لیست چت‌های شما نمایان خواهد بود، و چت‌هایی که در آن‌ها پیش‌نویس دارید در بالای بقیه‌ی چت‌ها نمایش داده خواهند شد. همچنین تمامی پیش‌نویس‌های شما در تمامی دستگاه‌هایتان همگام‌سازی (Sync) خواهند شد. حالا می‌توانید بخشی از پیام خود را در دستگاه خود و بخش دیگر را در دستگاهی دیگر بنویسید.

 

 

تصویر در تصویر

در نسخه‌ی iOS تلگرام، در ویدیوهای یوتیوب و ویمئو یک دکمه‌ی جدید در گوشه‌ی پایین سمت راست دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن ویدیو کوچک شده و می‌توانید همزمان با انجام کارهای دیگر، آن ویدیو را نیز تماشا کنید.

 

 

شما می‌توانید ویدیوی کوچک شده را در صفحه درگ کنید و حرکت دهید. در آیپدها، ویدیو در حالت تصویر در تصویر حتی با رفتن به برنامه‌های دیگر نیز در کنار شما خواهد بود. در یکی از نسخه‌های بعدی تلگرام، این قابلیت به تمامی ویدیوها در تلگرام اضافه خواهد شد.

 

پخش‌کننده‌ی ویدیوی داخلی

کاربران اندرویدی از این پس از ویدیو پلیر داخلی که مخصوص اندروید ۴.۱ به بالاست لذت خواهند برد. البته این قابلیت فقط برای ویدیوهایی با فرمت MP4 می‌باشد.

 

 

قابلیت‌های بیش‌تر

در نسخه‌ی ۳.۱۰ تلگرام، شما می‌توانید تمامی عکس‌های پروفایل یک گروه را ببینید؛ برخلاف قبل که فقط می‌توانستید آخرین عکس آن را ببینید.

دکمه‌ی اسکرول به پایین چت نیز زیباتر شده و تعداد پیام‌های خوانده نشده توسط شما نیز در کنار آن نوشته خواهد شد.

 

 

از این پس شما می‌توانید GIF ها را به صورت تمام صفحه ببینید و حتی در آن‌ها زوم نیز انجام دهید.

 

 

اگر بر روی علامت سه نقطه‌ی کنار GIF کلیک کنید، گزینه‌های آن نمایش داده خواهند شد.

 

 

از این پس، با نوشتن پیام در سوپرگروه‌ها، تنها زمانی دو تیک در کنار آن نمایان می‌شود که یک فرد آن پیام را دیده باشد (مانند گروه‌های معمولی).

 

 

در نسخه‌ی جدید تلگرام، اگر شما تاریخچه‌ی یک گفت‌وگو را پاک کنید، پیامی زیر آن گفت‌وگو نمایان خواهد شد.

 

 

چیدمان اطلاعات گروه در نسخه‌ی جدید دسکتاپ تلگرام تغییر کرده است.

 

 

همچنین در آپدیت جدید نسخه‌ی دسکتاپ، حباب تعداد پیام‌های خوانده نشده به رنگ آبی درآمده است.

 

 

حداقل نسخه‌ی اندروید برای این نسخه از تلگرام ۴.۰ می‌باشد. کاربران نسخه‌های قدیمی اندروید تا ابد می‌بایست از نسخه‌ی ۳.۹ استفاده کنند!

 


تاریخ ارسال
۲۶ / ۰۳ / ۱۳۹۵
دسته
آپدیت, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.