قابلیت‌های نسخه‌ی ۳.۵.۰ تلگرام

آخرین نسخه‌ی تلگرام (۳.۵.۰) در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد و تغییرات نسبتاً زیادی در این نسخه شاهد هستیم. جهت اطلاع از این تغییرات این مطلب را مطالعه کنید.

نکته : جهت مشاهده‌ی تغییرات ذکر شده در این مطلب ابتدا جدیدترین نسخه‌ی تلگرام را از لینک‌های زیر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید:

دانلود تلگرام برای اندروید  –  دانلود تلگرام برای iOS

 

پیام‌های صوتی جدید

پیام‌های صوتی تلگرام محیط کاملاً جدیدی را به خود گرفته‌اند و حالت موج‌های صدا جلوه‌ای زیبا به آن‌ها می‌دهد. همچنین پخش‌کننده‌ی صوتی جدید و قابلیت raise-to-speak نیز به آن‌ها اضافه شده است.

حال شما می‌توانید به یک پیام صوتی طولانی گوش دهید و همزمان به گفت‌وگوهای دیگر در تلگرام بپردازید. پیام صوتی مورد نظر شما در پس‌زمینه ادامه خواهد یافت.

 

 

ضبط کردن و گوش سپردن به پیام‌های صوتی توسط دو قابلیت raise-to-speak و raise-to-listen بسیار آسان‌تر شده است. وقتی یک چت در تلگرام باز است، شما با نزدیک کردن موبایل به گوش خود (مانند صحبت کردن با موبایل) می‌توانید به پیام‌های صوتی جدید گوش کنید یا پس از یک اعلان، یک پیام صوتی جدید ضبط کنید.

 

 

این قابلیت در واقع از کامل بودن سخت‌افزار تلفن‌های هوشمند (در این مورد) که سنسورهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هستند استفاده می‌کند. این قابلیت با اکثر تلفن‌های هوشمند به خوبی کار می‌کند، اما به هر حال این یک قابلیت آزمایشی است. برخی دستگاه‌ها نیازمند دخالت محرمانه توسط توسعه‌دهندگان تلگرام است.

 

چت‌های محرمانه‌ی جدید

چت‌های محرمانه با قابلیت نابودی خودکار داده‌ها و رمزنگاری پیشرفته، راهی مناسب برای انتقال اطلاعات حساس هستند. تیم تلگرام در این نسخه، قابلیت‌های چت‌های معمولی که تحت سرور ابری تلگرام هستند را برای چت‌های محرمانه فراهم کرده است: پیش‌نمایش لینک‌ها همراه با جزئیات کامل، امکان Reply کردن پیام، گذاشتن زیرنویس (Caption) بر روی تصاویر و ویدئوها، استیکرها، ربات‌های درون‌برنامه‌ای و تصاویر متحرک. همچنین ظاهر دکمه‌ها نیز بهبود یافته‌اند تا پتانسیل محفوظ بودن از سمت تجاوزگران را داشته باشند.

 

 

و…

شما قطعاً دوستانی بیش‌فعال(!) در تلگرام دارید که هر روز شما را به گروه‌ها یا کانال‌هایی جدید دعوت می‌کنند. حال شما می‌توانید در بخش Privacy تعیین کنید که چه افرادی می‌توانند شما را به گروه‌ها و کانال‌ها دعوت کنند.

در بخش سوپرگروه‌ها، شما اختیارات بیش‌تری خواهید داشت. می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی می‌توانند اعضای جدیدی را دعوت کنند (مانند گروه‌های دوستانه): تمامی اعضای گروه یا فقط مدیران گروه.

افزونه‌ی به اشتراک‌گذاری: به اشتراک‌گذاری در دستگاه‌های iOS راحت‌تر از قبل شده است. حال شما می‌توانید هر متن، صوت، تصویر، ویدئو، فایل یا موقعیت جغرافیایی‌ای را از برنامه‌های پیش‌فرض iOS مانند مخاطبین، نقشه‌ها، خاطرات صوتی و … به راحتی به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید این موارد را همزمان به چندین گفت‌وگو یا کانال ارسال کنید.

منوی پیوست فایل: از این پس فایل‌های تصویری با ظاهری زیبا هنگامی که آن‌ها را از منوی پیوست انتخاب می‌کنید زوم خواهند شد. همچنین قابلیت جستجوی تصاویر به بخش Photo or Video انتقال یافته است.

کلیدهای ترکیبی: کاربران iPad با استفاده از کیبورد خارجی می‌توانند از قابلیت کلیدهای ترکیبی استفاده کنند. حال می‌توانید به مدیریت گفت‌وگوهای خود با استفاده از کلیدهای ترکیبی و بدون لمس صفحه بپردازید و به کار خود سرعت ببخشید.

در ویرایشگر تصویر نسخه‌ی اندرویدی تلگرام، قابلیت‌های جدیدی افزوده شده است؛ چرخش تصویر، محو کردن، رنگ کردن و ابزار بسیار کاربردی Curves!

 

       

 

پ.ن. : تیم تلگرام ذکر کرده است که این تنها آپدیت ماه فوریه نخواهد بود و قابلیت‌های بیش‌تری در راه است!


تاریخ ارسال
۲۴ / ۱۱ / ۱۳۹۴
دسته
آپدیت, تلگرام
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
  1. مهدی معین گفت:

    با سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید چجوری میشه در گوشی‌های اندروید به ویدئو کاپشن اضافه کرد و اگه نمیشه چجوری میشه اینو از گروه تلگرام درخواست کرد تا به آپدیت‌های بعدی اضافه کرد.

    با تشکر از تیم خوب‌تون

دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.