برترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۱۶

دنیای خطرناکی است و هر کامپیوتری برای محافظت از تهدیدات امنیتی نیاز به نرم افزارهای آنتی ویروس دارد. تصور نکنید که ابزارهای رایگان مایکروسافت برای این کافی هستند. ملزومات امنیتی مایکروسافت (یا Windows Defender در ویندوز ۸.۱) به آسانی قابل استفاده هستند، اما طبق گزارش های آزمایشگاه های مستقل امنیتی مانند AV-Comparatives سطح حفاظت مایکروسافت بسیار ضعیف است. با این حال استفاده از یک راه حل رایگان به منظور به خطر انداختن امنیت شما نیست.

 

تست‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای تجاری اغلب از سطح حفاظتی خوبی برخوردار هستند و همچنین قابلیت‌ها و ویژگی‌های اضافی ارائه می‌دهند. اگر به دنبال حداکثر سطح ایمنی و حفاظت سیستم خود هستید، باید حداقل از یکی از این نرم‌افزارها استفاده کنید.

 

۱. Avira Free Antivirus

در نگاه اول، این آنتی ویروس بهترین انتخاب امنیتی به نظر نمی‌آید. رابط این آنتی ویروس به‌روز و نسبتاً پیچیده است و برای محافظت از وب عمومی نیاز به نصب جداگانه‌ی زبانه‌ی مرورگر دارد، اما در تست‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های  AV-Comparatives و AV-Test و Virus Bulletin در مقایسه با Bitdefender و Kaspersky امتیاز بهتری به این آنتی ویروس تعلق گرفته است.

استفاده از Avira بسیار آسان است. این برنامه می‌تواند از سیستم در مقابل بسیاری از تهدیدات محافظت کند و اگر نیاز به کمک داشته باشید یک فایل کمکی محلی در آن وجود دارد، که هرچیزی نیاز داشته باشید را توضیح می‌دهد.

این برنامه ویژگی‌های اضافی دیگری دارد؛ برای مثال اتوران بلوک برنامه، خطر کلیدهای USB آلوده را کاهش می‌دهد و هم‌چنین شما را از تغییر مسیر نرم افزارهای مخرب محافظت می کند.

اگر به دنبال دوری از اشتراک سالانه هستید می توانید ازPanda برای فیلتر کردن وب سایت ها استفاده کنید. در حالی که آنتی ویروس رایگان Avira این کار را انجام می دهد، برادر بزرگ‌تر آن، یعنی نسخه‌ی نهایی Suite2015، پشتیبانی بهتری ارائه می دهد و از سه دستگاه برای سه سال پشتیبانی می‌کند.

 

۲. Bitdefender Antivirus Plus 2016

موتور Bitdefender یکی از دقیق ترین و قابل اعتمادترین آنتی ویروس ها در جهان است. و توسط همهآزمایشگاه های بزرگ  AV-Comparatives و AV-Test و Virus Bulletin محبوب شناخته شده است.

ماژول ضد فیشینگ آن در مورد لینک های مخرب در نتایج موتور جستجو هشدار می دهد، و همچنین دسترسی به سایت های خطرناک را مسدود می کند.

این آنتی ویروس شامل ویژگی های دیگری مانند مرورگر ایمن برای امن نگه داشتن معاملات مالی، و یک مدیر پسورد برای تکمیل خودکار اطلاعات کارت اعتباری در فرم های وب است.

آنتی ویروس Bitdefender یک بسته دوست داشتنی با نرخ تشخیص بالا است و ویژگی های زیادی برای توجیه قیمت زیاد خود به همراه دارد.

 

۳. eScan Anti-Virus

این آنتی ویروس نه تنها یکی از ارزان ترین ابزارهای تجاری است بلکه دارای فایروال، مرور حفاظتی، و فیلتر اسپم است و بر روی قدیمی ترین رایانه های شخصی حتی ویندوز ۲۰۰۰ به بعد قابل اجرا است.

نتایج آزمایشگاه های بر روی این آنتی ویروس زیاد با هم سازگار نیستند؛ برای مثال AV-Test یک امتیاز میانگین به آن داد، اما Virus Bulletin بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفت و AV-Comparatives آن را در بین ۱۰ آنتی ویروس برتر قرار داد.

طراحی رابط عجیب و غریب برنامه استفاده از آن را کمی سخت کرده و برای انجام هرگونه اقدام خاص نیاز به کلیک های زیادی دارد.

زمانی که به روزرسانی این آنتی ویروس را نصب کنید قادر خواهید بود که حالت به‌روزرسانی (http، ftp یا شبکه) را انتخاب کنید، یک پروکسی تنظیم کنید، زمان بررسی را تعریف کنید، برنامه های تعریف شده را اجرا کنید، حتی اعلان ارسال ایمیل را فعال کنید.

در حالی که بهترین آنتی ویروس نیست، اما سزاوار قرار گرفتن در بین این ۱۰ آنتی ویروس می‌باشد و دارای فایروال و فیلتر ضدفیشینگ قوی (البته نه ضد اسپم) است.

 

۴. F-Secure Anti-Virus

در این آنتی ویروس ملزومات غیرضروری و ویژگی های اضافی غیرقابل استفاده وجود ندارند. نگه داشتن چیزهای ساده به این معنی نیست که خود را در معرض خطرهای امنیتی قرار دهید. این برنامه به طور معمول حداکثر امتیازات برای سطح حفاظت را از  AV-Testدریافت کرده، و در AV-Comparatives هم امتیازات بالایی به دست آورد.
از ویژگی های دیگر این برنامه داشتن یک رابط کاربری است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند. این برنامه دارای حداقل اثر بر عملکرد سیستم است و اگر نیاز به مداخله یا حل یک مشکل داشته باشید می توانید با چند کلیک ساده آن را حل کنید.
رقبایی مانند Bitdefender و Kaspersky سطح محافظت و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند، اما آنتی ویروس F-Secure یک بسته‌ی دوست داشتنی سریع و سبک است که قادر به اجرا در کنار بسیاری از ابزارهای امنیتی دیگر بدون تعارض هستند.

 

۵. Kaspersky Anti-Virus 2016

Kaspersky Anti-Virus 2016 یک بسته امنیتی بسیار کامل است که دارای سطح حافظت چند لایه ای برای در امان نگه داشتن شما از آسیب‌ها است، در مورد لینک های خطرناک و یا دریافت آنها به شما هشدار می دهد، و موتور دقیق آنتی ویروس تهدیدات معمول را شناسایی و حذف می‌کند، رفتارهای مشکوک را تشخیص می‌دهد و می‌تواند بسیاری از اقدامات مخرب را معکوس کند.
طراحی “set and forget ” آن بدین معنی است که مدیریت آن بسیار آسان است. Anti-Virus 2016 می‌تواند بیشتر مواقع خود را اداره کند.
ما در سال های اخیر آنتی ویروس Kaspersky را به عنوان یک محصول فوق العاده دقیق شناخته‌ایم و بیش‌تر آزمایشگاه‌های مستقل مانند AV-Test و AV-Comparatives حداکثر امتیاز را به آن داده اند، اما به نظر می‌رسد Virus Bulletin کم‌تر تحت تأثیر قرار گرفته است.


تاریخ ارسال
۱۶ / ۰۸ / ۱۳۹۵
دسته
اخبار
نویسنده
نیما حیدری نسب
درباره نویسنده

نیما حیدری نسب هستم ۱۶ ساله از فردیس کرج، معاون سایت کلک آموز

دیدگاه ها
دیدگاه شما

نام

ایمیل ( ضروری )

سایت( اختیاری )

قوانین بخش نظرات:
1- به علت تعداد بالای کامنت ها ، از پاسخ به سوالاتی که جوابشان در متن پست موجود هست معذوریم.
2- لطفا قبل از ارسال نظر ، نظرات قبلی و پاسخ هایشان را مطالعه کنید.